1. Om Anisko

Företaget har sitt säte i Kåge.
Företagets postadress är Drängsmark 37.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till terramow@anisko.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.


2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.
I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post på terramow@anisko.se.


3. Leverans

Våra normala leveranstider är 2-10 dagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på terramow@anisko.se.


4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25% moms.

Vi reserverar oss för:

  • Prisändringar orsakade av leverantörer.
  • Feltryck i prislistan.
  • Felaktiga prisuppgifter på grund av tekniska eller mänskliga misstag.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid behov.


5. Ångerrätt

Du har enligt lag 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit en vara du beställt.

5.1 Vid nyttjande av ångerrätten:

  • Du måste meddela oss om att du ångrar dig. Skicka ett mail till terramow@anisko.se och inkludera:
    • Ditt namn.
    • Din adress.
    • Din e-postadress.
    • Ordernummer.
    • Vilka varor som returneringen gäller.
    • Ditt namn.
    • Din adress.
    • Din e-postadress.
    • Ordernummer.
    • Vilka varor som returneringen gäller.
  • Produkterna ska returneras inom 14 dagar från att du meddelat oss.
  • Du står för returfrakt och ansvarar för att produkterna returneras i gott skick, välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Observera: Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande eventuell värdeminskning på produkterna vid användning eller skada.

5.2 Ångerrätten gäller inte för:

  • Specialtillverkade produkter med personlig prägel.
  • Tjänster som fullgjorts med ditt uttryckliga samtycke

6. Reklamation och klagomål

Reklamationsrätten är lagstadgad enligt konsumentköplagen och innebär att du har rätt att reklamera ditt köp till oss som återförsäljare i tre år från att du tog emot produkten. Reklamationen måste ske inom rimlig tid från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet du vill reklamera, varvid en reklamation som inkommer inom två månader alltid anses vara i skälig tid.

6.1 Så reklamerar du:

  1. Kontakta oss på terramow@anisko.se och ange:
    • Ditt namn.
    • Din adress.
    • Din e-postadress.
    • Ordernummer.
    • En beskrivning av felet.
    • Ditt namn.
    • Din adress.
    • Din e-postadress.
    • Ordernummer.
    • En beskrivning av felet.
  2. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer som inte uppfyller konsumentskyddslagstiftningens krav.
Vi följer riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).


7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för:

  • Indirekta skador orsakade av produkten.
  • Förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom:
    • Arbetskonflikter.
    • Naturkatastrofer.
    • Myndighetsbeslut.
    • Leveransproblem från leverantörer.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för:

  • Eventuella tryckfel.
  • Slutförsäljning av produkter.
  • Färgskillnader i produktbilder, på grund av skärminställningar eller fotokvalitet.

9. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare informeras om att cookies används.
En cookie är en liten textfil som sparas på din dator och kan användas för att förbättra din användarupplevelse.

Du kan ställa in din webbläsare att neka cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.


10. Personuppgifter

När du handlar hos Anisko accepterar du vår dataskyddspolicy och behandling av personuppgifter enligt GDPR.

  • Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att hantera din beställning lagrar vi:
    • Namn.
    • Adress.
    • Telefon.
    • E-post.
    • IP-adress.
    • Köphistorik.
  • Dina rättigheter:
    • Begära utdrag av lagrad information.
    • Begära rättelse av felaktiga uppgifter.
    • Begära att bli glömd (undantag finns enligt lag, t.ex. bokföringslagen).

Vi använder SSL/TLS för säker hantering av dina uppgifter.


11. Ändringar av villkoren

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor. Uppdaterade villkor publiceras på vår webbplats.


12. Tvist och lagval

Vid tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande organ.
Tvister ska tolkas enligt svensk rätt.

Rulla till toppen